Педагогічне виховання

Як обрати вчителя?

Часто люди один одного просять порадити “хорошого” вчителя, не усвідомлюючи, що те, що є абсолютною цінністю для одних, може бути маловажливим або навіть неприйнятним для інших.

Хтось буде з захопленням розповідати: “Молода, енергійна, прогресивна!”, про цього ж вчителя інші батьки скажуть: “Зелена зовсім, що вона може розуміти в дітях, інститут тільки закінчила”.

Тому – пропоную розібратися.

Перш, ніж почати пошуки вчителя (для індивідуальних занять або вчителя початкових класів), зверніть увагу на такі пункти:

1. ВІК. Яким Ви уявляєте вчителя поруч з Вашою дитиною? “Дорослого”, щоб прищеплювати повагу до старших, або “молодого”, який з більшою ймовірністю буде “на одній хвилі” з дитиною?

2. ДОСВІДЧЕНИЙ. Досвід, вважається, добре, але може бути досвід роботи в школі 40 років, як кажуть, “старої закалки”, а може бути гнучкий досвід, коли людина практикувала і йшла в ногу з часом. Позитивний момент відсутності досвіду теж є – немає досвіду тієї самої “старої закалки” і вчитель буде намагатися стати сучасним і прогресивним. Сюди ж можна зарахувати використання тієї чи іншої методики, прогресивність педагога. Чи важливо це для вас?

3. ТЕМПЕРАМЕНТ. Яка людина підійде Вашій дитині? Розмірена і неспішна або, навпаки, швидка і чітка? Це дуже важливо знати, щоб дитині було комфортно поряд з таким вчителем.

4. КОМУНІКАБЕЛЬНІСТЬ. Що важливо для вас, щоб вчитель був відкритий, уважний до учня або, навпаки, говорив чим менше, тим краще, нічого не вимагав, всі питання вирішував “всередині” класу? Це можна розпізнати по першій зустрічі. Чи дивиться людина в очі, чи цікавиться дитиною, із задоволенням спілкується чи намагається швидше закінчити?

5. РІВЕНЬ КУЛЬТУРИ. Як людина розмовляє (грамотність мови), як вона одягнена (мається на увазі охайність, доречність), як вона висловлює свою думку. Чи важливо для вас це?

6. САМООПАНУВАННЯ. Чи може людина висловити обурення спокійним тоном? Це, звичайно, відразу можна не зрозуміти, але реакція на досить дрібну ситуацію (муха залетіла в клас, поки ви розмовляли) може багато сказати про людину. Якщо ж такого не було, дайте собі відповідь на питання – Чи не підкошуються у Вас коліна при вигляді даного вчителя? Хочеться Вам особисто піти на урок?

7. ПОГЛЯД НА ЖИТТЯ. Як учитель дивиться на дітей? Як описує майбутнє навчання? Буде він “тягнути свою ношу” або бадьоро вступати в навчальний рік, а Ви можете йти з чистим серцем на роботу і ні про що не турбуватися?

Зваживши ,всі за і проти,Ви оберете найкращого вчителя для своєї дитини!!!