Музикування

Японський педагог і музикант Шінічі Судзукі впевнений,

що всі діти народжуються талановитими.

Відмінність тільки в одному: в одних дітей здібності

до чогось розвивають з раннього дитинства,

а у інших ні.

Музика – це вид мистецтва, який істотно впливає на становлення особистості в дошкільному віці. Вона збагачує почуття та уявлення дитини, сприяє виробленню вміння відчувати ритм та мелодійність твору, формуванню здатності адекватно реагувати на них своїм голосом та рухами. Розвиває інтерес до різних музичних інструментів.

Для нас головне в музичному розвитку дошкільника – «занурити» його у розмаїття музики, навчити «жити» нею, ознайомити з різними засобами виразності, образними рухами, навчити орієнтуватися у просторі, бачити себе серед інших, бути сприятливим до музики, вправним, оптимістично налаштованим

Музичні здібності дітей виявляються у кожного по-різному. У деяких вже на першому році життя всі три основні здібності – відчуття ладу, музично-слухові уявлення і відчуття ритму – виражаються достатньо яскраво, швидко і легко розвиваються, це свідчить промузичність; у інших пізніше, важче. Найбільш складно розвиваються музично – слухові уявлення – здатність відтворювати мелодію голосу, точно інтонуючи або підбирати її по слуху на музичному інструменті. У більшості дітей ця здатність виявляється лише в 5 років.  Ранні прояви музичних здібностей спостерігаються, як правило, саме у дітей, які одержують достатньо збагачених музичних вражень.

Основною формою музичної діяльності у нас є заняття, які передбачають:

  • слухання музичних творів доступних для сприйняття малюками;
  • навчання співу;
  • навчання рухам в музичних іграх і танцях;
  • навчанню грі на дитячих музичних інструментах.

Оптимальний час занять – не більше 50 хвилин. Увагу дитини важко утримати довше 15 хвилин, після закінчення яких їй потрібна зміна виду діяльності. У групі не більше 10 дітей, що забезпечує високу якість  занять.

Цікава інформація про музичні заняття в нашому Центрі.

Співи – як основна частина музичної діяльності дітей на занятті.
Величезну роль у навчанні співам відіграють навички сприйняття музики. Тому, в першу чергу, на музичних заняттях у дітей ми розвиваємо емоційну чуйність до музики. Через активні співи у дітей закріплюється інтерес до музики, розвиваються музичні здібності.
В роботі з дітьми в навчанні співу ми використовуємо вправи на розвиток музичного слуху та голосу. З огляду на особливості сприйняття дітей, ми орієнтуємося на вправи у формі коротких пісень з ігровим змістом. Такими вправами є маленькі пісеньки. Вправи відрізняються різноманітністю ладо-гармонійної забарвлення, мелодійних оборотів, яскравими музичними образами.
Використовуються вправи – ігри в комплексній дії різноманітних видів музичної діяльності (слухання, співи, музично-ритмічне ігрові дії, гра на металофоні). Все це допомагає більш міцному закріпленню в слуховий пам’яті дітей відповідних пісенних інтонацій.
Систематичне використання пісень – вправ допомагає сформувати стійкі співочі навички, які будуть закріплюватися, вдосконалюватися при розучуванні пісенного матеріалу.

Навчання грі на музичних інструментах
Знайомство дітей з музичними інструментами починається вже в ранньому віці. Навчання починається з групи ударних інструментів, які не мають звукоряду. Діти грають на бубнах, дерев’яних ложках, кубиках, брязкальцях, музичних молоточках, дзвіночках. У цьому віці вони знайомляться з металофоном. У старшому віці діти починають грати на музичних інструментах які мають звукоряд. Існує кілька способів навчання грі на мелодійних музичних інструментах: по нотах, за колірним і цифровим позначенням, по слуху. Найбільший розвиваючий ефект навчання досягається лише при грі по слуху. Цей спосіб вимагає постійного розвитку слуху, серйозної слуховий підготовки. Починаючи з молодшого віку ми спонукаємо дітей прислухатися до звуків мелодії, порівнювати їх, розрізняти по висоті. Щоб накопичувати слуховий досвід, розвивати слухове увагу у дітей, ми використовуємо дидактичні посібники, що моделюють рух мелодії вгору, вниз, на місці

Всі музично-дидактичні ігри відповідають віку дітей. На заняттях ми використовуємо прості, доступні і цікаві музично-дидактичні ігри, які спонукають дітей грати на різних музичних інструментах.
У процесі музично-дидактичних ігор у дошкільнят формується почуття товариства, відповідальності.
Цей вид діяльності розвиває пам’ять, почуття ритму, допомагає активізувати сором’язливих дітей.

Особливу роль в інструментуванні відводиться партії фортепіано, яку виконує наш музичний керівник!

Оркестр, або гра на музичних інструментах:

Гра на музичних інструментах – це один з видів дитячої виконавської діяльності. Застосування дитячих музичних інструментів та іграшок (як на заняттях, так і в повсякденному житті) збагачує музичні враження дошкільнят, розвиває їх музичні здібності.  Ініціатором навчання дітей гри на музичних інструментах вже у 20-і р. минулого століття, став відомий музичний діяч і педагог Н.А. Метлов. Йому ж належить ідея організації дитячого оркестру. Н.А. Метлов провів велику роботу зі створення та вдосконалення конструкції дитячих музичних інструментів, що мають звукоряд, – металофона і кселофона.
Крім того, гра на музичних інструментах розвиває волю, прагнення до досягнення мети, уяву.

Гра на музичних інструментах – цікава і корисна для дітей музична діяльність. Музичні іграшки та інструменти прикрашають життя дошкільника, розважають його, викликають прагнення до власної творчості, яку можна розвивати і в родині.

Пам’ятка для батьків (музичне виховання):

1. Ранній прояв музичних здібностей говорить про необхідність розпочати музичний розвиток дитини якнайшвидше. Якщо не закласти з самого початку міцний фундамент, то марно намагатися побудувати міцний будинок: навіть якщо він буде гарний зовні, все одно зруйнується від сильного вітру і землетрусу», – вважають педагоги.

2 Шлях розвитку музикальності кожної людини однаковий. Тому не слід засмучуватися, якщо у нашого малюка немає настрою щось заспівати або йому не хочеться танцювати, а якщо і виникають подібні бажання, то спів, на ваш погляд, здається далеким від досконалості, а рухи смішні і незграбні. Не турбуйтеся! Кількісні накопичення обов’язково перейдуть у якісні. Для цього потрібен час та терпіння.

3. Не «приклеюйте» вашій дитині «ярлик» – немузичний, якщо ви нічого не зробили для того, аби цю музикальність у нього розвинути.

Музика володіє сильним психологічним впливом на дітей. Вона впливає на стан нервової системи (заспокоює, розслабляє чи навпаки-збуджує), викликає різні емоційні стани: від умиротворення, спокою і гармонії до занепокоєння, пригніченості або агресії). У зв’язку з цим важливо звернути увагу на те, яку музику слухаєте ви і ваші діти.