Художня студія

Сьогодні дитяча художня творчість є необхідною складовою розвивального середовища. А саме в процесі творчої діяльності розвивається образне, конструктивне й аналітичне мислення, естетичне сприйняття, уява, зорова пам’ять та інше, тобто формується багатогранний психічний розвиток дитини, розкривається його особистість, виховується легкість і швидкість оволодіння знаннями та уміннями, здатність використовувати їх для рішення задач в різноманітних, нестандартних ситуаціях, впевненість у правильному прийнятті обґрунтованих рішень та їх реалізацій.

Розвиток творчої конструктивної і художньої діяльності побудовано на засвоєнні дітьми загального підходу до пошуково-експериментальної діяльності у дослідженні матеріалу, вибору способів його обробки з урахуванням його властивостей та призначення майбутнього виробу, оволодіння іншими образотворчими вміннями. Конструювання та художня праця не тільки формують практичні вміння, які дозволяють творчо обробляти доступні дошкільникам матеріали, використовуючи найпростіші інструменти, але й розвивають розумові здібності, які проявляються і в інших видах діяльності.

Одним із важливих чинників у навчанні дошкільників є розвиток дрібної моторики рук. Дитина у майбутньому повинна правильно і чітко володіти вміннями і навичками письма, вміти обслуговувати себе, виконувати фізичні вправи. Особлива роль у цьому належить рухам пальців рук. І саме художня праця дає можливість тренувати м’язи пальців рук та розвиває тактильні відчуття під час роботи з різноманітним матеріалом.

У процесі рукотворчості складається модель, виріб, художній образ, який побудовано з кількох частин, елементів. Цей вид діяльності сприяє концентрації уваги, розвиває конструктивне мислення, творчу уяву, художній смак. У будь-якій продуктивній діяльності існує два взаємопов’язаних процеси: відтворення і творчість. Художня праця стимулює і розвиває пам’ять, активізує розумові процеси, вдосконалює трудові вміння дитини, формує культуру праці.

В умовах гуманізації суспільства зростає соціальна роль творчої особистості, здатної активно мислити, шукати, отримувати й використовувати зібрану інформацію. Отже одним із пріоритетних напрямків виховання особистості є розвиток її творчості.

Систематичні заняття з дитиною художньою працею – запорука її всебічного розвитку та успішної підготовки до шкільного навчання.

Саме тому виникла необхідність створення програми гуртка з художньої праці . Ця програма розрахована на розвиток творчої уяви, креативного мислення за допомогою дидактичних ігор, вправ та поглиблену роботу з різноманітними матеріалами, інструментами, способами та прийомами необхідними для роботи з папером, солоним тістом, природним матеріалами. Отримані вироби – це панно, іграшки, предмети побуту та подарунки-сувеніри.

Програма побудована з урахуванням вікових особливостей та індивідуальних можливостей дошкільників, дотриманням принципів гуманізації та демократизації з урахуванням вимог нормативних документів, ураховано принцип наступності.

Мета Програми:

Формувати зацікавленість художньою працею, бажання створювати власними руками сувеніри, вироби, прикраси з різноманітного художнього матеріалу, користуючись різними техніками. Розвивати творчі здібності дітей, аналітичне мислення та дрібну моторику рук.

Завдання Програми:

· Вчити виготовляти художні вироби з різноманітних матеріалів (природний, покидьковий, папір, картон, солоне тісто, тканина та нитки).

· Вчити використовувати в роботі нетрадиційне обладнання (трубочки для коктейлів, формочки для печива, піску, корки, зубні щітки та інший матеріал).

· Вчити аналізувати конкретний виріб, виділяти деталі та елементи.

· Вправляти у прояві творчого ставлення до виконання практичних та розумових завдань.

· Формувати сенсорні еталони, збагачувати знання дітей про колір, форму, розмір та фактуру різних матеріалів. Стимулювати потребу в усвідомленому сприйняттю краси в усіх її формах та проявах.

· Створювати сприятливі умови для становлення креативності, як базової якості особистості.

· Розвивати асоціативно-образне мислення, уяву, творчі здібності.

· Розвивати дрібну моторику рук.

· Виховувати відношення до художньої праці, як способу самовираження, самопізнання, самоповаги;

· Виховувати любов і повагу до результатів праці.

Тож ми думаємо ,що кожній дитині сподобається робота з різноманітними матеріалами і жодна дитина не залишиться байдужою до роботи виготовленої своїми руками, яка є подарунком ЛЮБІЙ МАТУСІ, ТАТУСЕВІ, БАБУСЯМ та ДІДУСЯМ!!!