Всебічний розвиток дитини 4-5 років

Коли починати не рано?

Кожна майбутня мама, або та, у якої малюк щойно народився, думає, коли ж починати з дитиною робити щось “розвиваюче”? Можливо, вона вже озброїлася навіть “правильними” іграшками або книжками, але як підступити до них – не знає.

Першими розвиваючими посиланнями в сторону дитини є РЕАКЦІЯ дорослого на малюка (його рухи, звуки), намагання дорослого ЗВЕРНУТИ УВАГУ малюка на себе або якийсь предмет, а також спонукання до ДІЇ і подальше ОЗВУЧУВАННЯ цієї дії. А для цього не потрібно чекати спеціального віку.

Пояснимо  трохи докладніше:

Дитина радіє, коли вона “агукне”, а мама щось скаже у відповідь. Відбувається РЕАКЦІЯ. Якщо є реакція, є взаємодія, що дозволяє удосконалювати спілкування. Що означає вже РОЗВИТОК. Часто зовсім маленькі діти заспокоюються вже від одного маминого голосу.
Дитина радіє, коли мама щось показує їй, приділяє час, дає приємні на дотик предмети в руки, показуючи, що з цим можна робити. Дитина вивчає предмет (нехай і “на зуб”), мама розповідає про нього, дитина поповнює пасивний словниковий запас, вчиться взаємодіяти з предметами. Розвиток? Розвиток.

Дитина радіє, коли від її дій є наслідки. Потягнув – дістав, постукав – сховав, покрутив – витягнув, це показує дитині сенс її дій і дає мотивацію для подальших старань.
Мозок розвивається у відповідь на “вхідні” сигнали. Тому важливо, щоб в оточенні малюка було на що звернути увагу, що пощупати/ помацати, і кому пояснити, що з усього цього для чого потрібно.

Цікаве, душевне спілкування – безцінне! Не тільки для знань, а й для відносин!