Всебічний розвиток дитини 4-5 років

Як часто потрібно змінювати вид діяльності?

У навчанні дітей можна часто почути – для того, щоб дитина не втрачала інтерес, потрібно «часто змінювати діяльність». На цих словах у багатьох батьків починаються нерозуміння – «Навіщо ж часто? Дитина не встигає пограти/вникнути/отримати користь, а у неї вже забирають гру, хіба це правильно?», «Ось ми були на заняттях, всім роздали музичні інструменти, моя дочка тільки встигла їх розгледіти, як їх уже зібрали, видали солоне тісто . Поки вона зрозуміла, що з ним робити, і його забрали. У чому користь?» Знайомо? І ці зауваження цілком справедливі.
Зараз прозвучить ГОЛОВНИЙ ПРИНЦИП зміни діяльності у дітей – змінювати вид діяльності потрібно в потрібному для КОНКРЕТНОЇ дитини ритмі. На групових заняттях це зробити, звісно, складно, але вам, в домашніх умовах, золоті мої мами, це цілком посильно.
Деякі правила:
• Закінчувати гру потрібно тоді, коли дитині ще хочеться, а не коли вже не «можеться». Тобто вона би ще грала, але знаходиться не на піку залучення в конкретний вид діяльності, а вже досить «наситилась». Якщо упустити цей момент і не стежити за дитиною, на певному етапі дитина почне втрачати інтерес і повільно «сповзати по стільцю» вниз, а нам це зовсім ні до чого. Так як важливо розпочату справу доводити до кінця.
• Види діяльності повинні бути ДІЙСНО різними, тобто важливо не просто змінити музичний інструмент в руках дитини з одного на інший, а почати робити щось діаметрально протилежне, щоб дитина переключилась з одного психічного процесу на інший (з активної уваги на письмо, наприклад).
• Найскладніші, трудомісткі види діяльності потрібно ставити на початок «уроку», коли сил у дитини ще багато.
• Завжди починайте заняття зі спокійної, вступної гри, яка налаштує дитину на робочий лад.
• Ті ігри, що призначені у вас для занять, не повинні бути в доступі у дитини в інший час. Майте окрему коробку, тумбу або щось ще, куди ви ховаєте ігри. Так захоплюючий ефект і інтерес будуть набагато сильнішими.