Сьогодні дитяча художня творчість є необхідною складовою розвивального середовища. А саме в процесі творчої діяльності розвивається образне, конструктивне й аналітичне мислення, естетичне сприйняття, уява, зорова пам’ять та інше, тобто формується багатогранний психічний розвиток дитини, розкривається його особистість, виховується легкість і швидкість оволодіння знаннями та уміннями, здатність використовувати їх для рішення задач в різноманітних, нестандартних ситуаціях, впевненість у правильному прийнятті обґрунтованих рішень та їх реалізацій.
Розвиток творчої конструктивної і художньої діяльності побудовано на засвоєнні дітьми загального підходу до пошуково-експериментальної діяльності у дослідженні матеріалу, вибору способів його обробки з урахуванням його властивостей та призначення майбутнього виробу, оволодіння іншими образотворчими вміннями. Конструювання та художня праця не тільки формують практичні вміння, які дозволяють творчо обробляти доступні дошкільникам матеріали, використовуючи найпростіші інструменти, але й розвивають розумові здібності, які проявляються і в інших видах діяльності.
Одним із важливих чинників у навчанні дошкільників є розвиток дрібної моторики рук. Дитина у майбутньому повинна правильно і чітко володіти вміннями і навичками письма, вміти обслуговувати себе, виконувати фізичні вправи. Особлива роль у цьому належить рухам пальців рук. І саме художня праця дає можливість тренувати м’язи пальців рук та розвиває тактильні відчуття під час роботи з різноманітним матеріалом.
У процесі рукотворчості складається модель, виріб, художній образ, який побудовано з кількох частин, елементів. Цей вид діяльності сприяє концентрації уваги, розвиває конструктивне мислення, творчу уяву, художній смак. У будь-якій продуктивній діяльності існує два взаємопов’язаних процеси: відтворення і творчість. Художня праця стимулює і розвиває пам’ять, активізує розумові процеси, вдосконалює трудові вміння дитини, формує культуру праці.
В умовах гуманізації суспільства зростає соціальна роль творчої особистості, здатної активно мислити, шукати, отримувати й використовувати зібрану інформацію. Отже одним із пріоритетних напрямків виховання особистості є розвиток її творчості.