Для дітей четвертого року життя характерна підвищена пізнавальна активність, допитливість, тому й називають цей вік «віком запитань», «віком чомусиків», а ще подолання «кризи» трьох років. Міняється характер і зміст діяльності, провідною стає – ігрова. Малюки починають діяти відповідно до поставленої мети.
Обдумано зображують предмети, вміють враховувати властивості предметів, а також – сенсорні еталони. Істотні зміни в розвитку мови: значно збільшується словниковий запас, з’являються елементарні судження про навколишню дійсність . Діти у тому віці дуже чутливі до тону, настрою і ставлення до себе дорослих, вони легко заражаються емоційним настроєм ровесників і дорослих.
У віковій групі «Чомусиків» заняття спрямовані на- формування життєвих компетенцій дитини;
- розвиток самостійності та впевненості;
- стимулювання пізнавальних психічних процесів;
- збагачення словникового запасу, розвиток активного мовлення;
- забезпечення фізичного розвитку;
- ознайомлення з буквами, цифрами;
- ознайомлення з творами мистецтва, художніми творами;
- формування навиків малювання, ліплення, аплікація, конструювання, плямографії, орігамі, техніки штампу, відбитку тощо;
- цікаві експерименти та досліди.