Програма ставить дитину в особливе становище: дитина усвідомлює себе на порозі нового шкільного життя.
Дедалі більшого значення для дитини у цьому віці набувають навчальні ігри. Пізнавальна діяльність набуває уже складніших форм. Сприймання стає цілеспрямованим, інтенсивно розвивається довільне запам’ятовування та відтворення, володіння мовою дає дітям можливість вільно говорити, міркувати, запитувати, робити висновки.
Дошкільнята оволодівають вмінням виділяти мнемічну мету – запам’ятати і згадати щось потрібне для досягнення певного результату. Зростає рівень довільного управління своєю поведінкою (передумова навчання), самостійно виконують вказівки щодо виконання завдання. Вміють приховувати свої страх, агресію, сльози, застосовують «мову» почуттів.
У цій віковій групі заняття спрямовані на:
- розвиток вміння навчатись, здатності до аналізу та синтезу, узагальнення, формування поняття;
- розвиток монологічного, діалогічного мовлення,художньо – творчих здібностей, а також мовленнєвого етикету;
- формування елементарних математичних уявлень (орієнтування у часі, просторі, ознайомлення із величинами, геометричними фігурами, тілами, вмінні рахувати, розв’язувати приклади, задачі, логічні вправи, ознайомленні із цифрами), виконувати дослідиі експерименти;
- вивчення букв, читання, підготовкаруки до до письма, вмінні моделювати речення, слова;
- формування навиків організованості, дисциплінованості, здатності діяти не тільки за бажанням, а й з обов’язку;
- розвитку креативності та навичок малювання, ліпки, аплікації, орігамі тощо.